Ministerul Finanțelor, Agenția Achiziții Publice și Agenția de Guvernare Electronică au aprobat, prin Ordinul comun nr. 36 din 5 mai 2025, Regulile privind cerințele tehnice și configurațiile minime pentru stațiile de lucru, echipamentele periferice și soluțiile software utilizate de angajații din sectorul public.
Regulamentul aprobat vizează alinierea procesului de achiziție a echipamentelor IT la standarde uniforme, contribuind la eficientizarea costurilor, modernizarea infrastructurii digitale, asigurarea securității cibernetice și reducerea impactului asupra mediului.
Prevederile Ordinului se aplică tuturor autorităților și instituțiilor publice centrale și celor din subordinea acestora. Totodată, autoritățile administrației publice locale sunt încurajate să aplice aceleași standarde în procesul de achiziții de echipamente IT.
Conform regulilor, instituțiile vor ține cont de cerințele tehnice minime stabilite pentru: stații de lucru (calculatoare, laptopuri); echipamente periferice (monitoare, imprimante, etc.); și soluții software.
Aplicarea acestor reguli are la bază prevederile Hotărârii Guvernului nr. 544/2019 privind cerințele pentru infrastructura tehnologică a autorităților publice și sprijină obiectivele strategice de transformare digitală a administrației publice.
Ordinul nr. 36 din 5 mai 2025 poate fi consultant aici: https://www.legis.md/cautare/getResults?doc_id=148472&lang=ro